torsdag 3 januari 2013

JUNE 2012

 

Jag, Gilda och Davy åkte på en roadtrip ner mot engelska gränsen
 
Besökte små charmiga samhällen och hade en riktigt fin dag tillsammans!
  
Sveriges nationaldag uppmärksammade jag på följande sätt, vilket gjorde riktig succé på jobbet! 
 
Jag och Stefan åkte till Newcastle, fotade allt vi såg...
 
...och bodde hemma hos sköna Josh. Så himla bra kille alltså! 
  
Såg Coldplay live och det var helt klart det mäktigaste musikupplevelse jag varit med om!
 
Det ösregnade konstant under hela konserten, men vi var glada och nöjda ändå!
 
Mamma och familjens två bustroll kom på besök
 
Vi gick bland annat på zoo och tittade på söta pingviner...
 ...och gick på museum.
  
 Lagom tills de åkte fick jag besök av två av mina absoluta favorittjejer
Så fint att få visa dom mitt liv och min vardag i Edinburgh!
 
OS-elden kom till stan och det ville vi förstås inte missa!
Vädret var inte på vår sida alla dagar, men vad gjorde det egentligen när vi strålade ikapp?!
Jag och Gilda umgicks ofta med David, som vi även jobbade med ibland
Jag och Gilda fikade faktiskt på Starbucks en dag, alla andra gånger snyltade vi mest bara på deras wi-fi och satt kvar så länge att vi blev bjudna på gratis kaffe.
Gilda fyllde 21 år och det firades med hattmiddag, charader och roligaste kollegorna
En mycket underhållande och trevlig kväll! 
 Jag och min italienska lillasyster var ofta ute på äventyr. Hängde på pubar och såg flertalet EM-matcher, dansade oss lyckliga och umgicks med fint folk.
 
Tobi lämnade stan, vilket även Stefan gjorde några dagar senare. Därmed hade jag sagt hejdå till hela gänget som jag umgåtts med ända sedan januari.
Jag hängde därför med kompisars kompisars kompis eller folk jag hade lärt känna lite här och var
Det var inte helt fy skam, eftersom jag bland annat umgicks med dessa tyska skönheter!
 Jag var rätt ofta vaken när större delar av stan redan sov
I början av juni fick vi besked om att vi skulle flytta en trappa ner. Tre veckor senare sov vi vår sista natt i lägenheten och hade pyjamasparty ute i hallen!
 Dagen efter genomfördes den mest oorganiserade flytt jag varit med om
 
Kändes helt okej att få bo den sista månaden i Edinburgh i en ren och fräsch lägenhet
Sista helgen i juni åkte jag tillsammans med underbara kollegor norrut för att bestiga Ben Nevis, Storbritanniens högsta berg
En väldigt fin och rätt lättsam vandring
På toppen var det dock svinkallt och massor av snö
Fin bilfärd hem till Edinburgh. 

Juni kan vara en av de mest intensiva månaderna jag någonsin varit med om, men oj så många fina minnen som skapades under 30 fartfyllda dagar och nätter!

1 kommentar:

  1. Ja, shit vad mycket du gjorde förra(!) året! En månad är som hela mitt år! Älskar bilden på systrarna och din mamma på museet!

    SvaraRadera