måndag 14 januari 2013

DECEMBER 2012

 Lagom till första advent plockades ljusstakarna fram och spred välbehövligt ljus under årets mörkaste veckor...
 ...då det sällan blev ljusare än såhär...
 ...och solen orkade sig aldrig över de finska bergen
 
 Luciamorgon med mina systrar i tåget
 
 Luciakväll i byn, fin kväll. Ett luciatåg som det fullkomligt strålade om och tornedalska män som sjöng så vackert på meänkieli att jag fick gåshud. Dessutom fick jag med kort varsel rycka in som pianist på en låt, längesen sist men det gick bra ändå!
 Jag levde i ett kreativt kaos och pysslade till långt in på nätterna...
 
 Gjorde en hel hög med julkort...
 
...som skickades iväg till nära och kära!
 
 Var utomhus mycket med en favoritkille...
 
 ...och njöt av snö och kyla!
Firade min födelsedag några dagar för tidigt 
 
 Bästa SB kom på besök och vi hade fina dagar tillsammans
 
Åt kladdkaka, planerade vår resa och kom egentligen inte fram till så mycket vettigt, men kul var det!
 
 Jag firade min 24e födelsedag och blev ihågkommen av fantastiska vänner som skickade paket med posten
 
 Vägbeskrivning till brevbäraren för att vara säker på att paketet hamnade rätt!
  
Hur roliga och påhittiga vänner har jag inte?!
Åkte uppåt och inåt i vårt avlånga land för att hälsa på farmor och farfar
Förundrades av mängden snö som stadigt ökade ju längre norrut vi kom
Midvintersolståndet firades med fyrverkerier och många minusgrader
Inslagning av julklappar
Julaftonspromenad på oplogade skogsvägar
 Shine your light and let the whole world see
Julaftonsmiddag med fina syskon och kusiner
Juldagsfika i det stora röda huset
Årets sista dagar tillbringades med en bästa vän...
 ...och jag var väldigt peppad på 2013!
Hejdå 2012, TACK för att du varit ett så händelserikt och fantastiskt roligt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar