måndag 15 oktober 2012

Sånt som gjort mig glad på sistone

  • Ett paket från Skottland, adresserat på ovanstående sätt. En present, ett litet kort och så mycket omtanke.Det är lycka att ha sådana vänner!
  • Fem timmars lövkrattning i fint höstväder. Ipoden på högsta volym och tankar som dansade i takt med musiken. 
  • Söndagspyssel, då det finns all tid i världen till att både börja och avsluta projekt. Sittandes på golvet i vad jag brukar kalla ett kreativt kaos av papper, pennor och annat pysselmateriel.Att få gå in i min egna lilla värld och bara klippa, klistra och skapa.
  • Många och långa skogspromenader med hunden. Massor av frisk luft, motion och tystnad är en svårslagen kombination.
  • Dagliga konversationer med B2 via SMS eller Skype. Jag ligger framför datorn och vrider mig av skratt när meningslösa samtalsämnen blandas med betydligt större allvar. Jag skulle aldrig överleva utan henne i mitt liv, världens bästa vän!
  • Roliga träningspass. Kettlebells = svettigt, jobbigt och grymt kul!
  • Tanken på att november närmar sig med stormsteg vilket betyder en liten turné till Linköping, Stockholm, Amsterdam och Uppsala. Kvalitetstid med älskade vänner som jag längtar ihjäl mig efter - ja tack!
  • Att jobben börjar rulla in som de ska, det går bra nu.

1 kommentar:

  1. Haha, i detta nu ligger jag på mitt golv i ett inte så kreativt kaos och ler av den tacksamhet jag känner över att få ha dig i mitt liv!! <3

    SvaraRadera