fredag 7 december 2012

1 - En bild på dig som du själv tycker om

Den här bilden skiljer sig från de flesta andra bilder på mig och jag tror att det är därför jag gillar den så mycket. Den är äkta. Jag gör mig inte till på något sätt utan det är ju såhär jag jag ser ut i nio fall av tio, men det är sällan det fastnar på bild. Mitt leende är naturligt och jag utstrålar glädje, dessutom var jag fin i håret just den dagen. Alla rätt.

Den var i början av juli och bästa Lina var på besök hos mig i Edinburgh. En molnig eftermiddag ägnades åt fotografering i en sunkig gränd. Bakom överfyllda soptunnor ut mot en gata dolde sig en bortglömd passage med färgglada graffiti-målningar. Ett perfekt plats att ta fina bilder på tyckte vi och brydde oss varken om stanken av urin och gammal öl eller att en skum man iakttog oss på avstånd . Efter närmare 400 bilder och många fler skratt kände vi oss nöjda och promenerade hemåt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar