söndag 30 december 2012

MAY 2012


 Maj var på många sätt en fin, men samtidigt så jobbig månad
 Linnea kom på besök och i fem dagar levde vi livet tillsammans
 
 Fotade massor, gick på stan, dansade och umgicks med mitt gäng
 
 Väldigt härliga dagar tillsammans med en fin vän!
 
Jag och Tanja tog varje tillfälle i akt att ses eftersom hon snart skulle flytta tillbaka till Tyskland
Vår tid som partners in crime på stans dansgolv hade därför också kommit till ett slut. Sista utekvällen tillsammans, vilket blev första och enda gången det bara var vi två som gick ut, avslutades med flaggan i topp.
 
 Mycket kompishäng eftersom det hade blivit dags för många att lämna Edinburgh
 
Tjejligan åt avskedsmiddag och efter närmare fem månader tillsammans med mig hade de äntligen lärt sig hur man bästa poserar framför kameran. En kväll som blev mer rolig än sorglig, då vi skrattade hysteriskt och fick resten av restaurangen att haka på. 
 
Sade hejdå till Gerrit och Rags som skulle flytta från stan
 
Vinkade av bästa Liseliiiis på flygplatsen
 
Efter solsken kommer regn...
 ...och som det regnade. Vädret avspeglade mitt humör rätt väl då jag under en vecka hade behövt ta farväl av den ena kompisen efter den andra. Men som tur var fanns ett gäng fina vänner kvar i stan!
 Jag och Julian gick till the Modern Art Gallery och såg en utställning av Edvard Munch
Pubrunda mitt i veckan tillsammans med två tyska favoritkillar
Bjöd tre tyskar och en italienska på middag. En synnerligen trevlig och rolig kväll!
Sedan hade det blivit dags att säga hejdå även till Julian och Chris
Jag och Gilda började umgås allt mer och det blev starten på en mycket fin och djup vänskap
Vi hängde ofta tillsammans i köket och gick och lade oss alldeles för sent för kvällarna
Det utbröt en mindre invasion av möss på jobbet, vilket gjorde mitt liv rätt jobbigt
Solen hittade tillbaka till stan igen
En solig söndag gjorde jag och Stefan ett besök i botaniska trädgården
 Edinburghs två fotbollslag spelade final i Scottish Cup, men tyvärr uteblev miraklet och "fel" lag vann
Hängde på favoritpuben tillsammans med ett gäng fotbollsintresserade vänner och såg nån annan viktig final
Drottningens jubileum närmade sig, vilket märktes på affärernas skyltningar
Jag tillbringade närmare fyra timmar hos frisören som gjorde om och gjorde rätt, efter att jag hade gått tillbaka och uttryckt mitt missnöje. Superlockigt blev resultatet men efter några veckor såg det bra ut igen
Promenerade ofta och länge runt i stan om kvällarna tillsammans med Gilda
Hade härliga eftermiddagsraster tillsammans med bra kollegor
 En deppig dag åkte jag och Gilda till IKEA för att äta köttbullar, vilket piggade upp humöret rejält!
 
Stan kändes tom eftersom nästan alla mina vänner hade flyttat, men jag bestämde mig för att göra det bästa av de två sista månaderna då Edinburgh fortfarande skulle vara mitt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar