söndag 16 december 2012

JANUARY 2012

 
Årets första dagar var fina, solen sken och jag gick ständigt på nya upptäcktsfärder.
 Om jag hade gott om tid promenerade jag ibland bort till Portobello beach.
 Sen blev det storm och jag åkte på en rejäl förkylning, som krävde drastiska åtgärder i form utav idominsalva i halva ansiktet. Tanja bjöd på lunch och vi gjorde en bucket list för våra fem resterande månader tillsammans.
 
 Hängde på pubar tillsammans med fina tyska vänner.
 I mitten av januari var det dags att åka på TFG BIG, volontärkonferens för alla Time For God's 90 volontärer, som hölls i Wales.
 Jag och Ashley åkte därför först till Birmingham, en stor men inte speciellt charmig stad.
 
 Vi bodde på ett mysigt hostel tillsammans med ett gäng andra volontärer. Utforskade ett soligt Birmingham, spelade poker och skrattade så vi grät åt en av de ungerska killarnas historier.
 
 
 Därefter åkte vi till konferensen som hölls mitt ute i ingenstans i ett otroligt vackert Wales.
Kärt återseende med flera volontärer, bland annat tyska Charlene och ungerska Sándor, som jag träffade på konferensen i England förra året. Mycket fina människor!
 Tre dagars lek under relativt organiserade former. Mer kul än givande!
 "If our God is with us then who could ever stop us?"
 Åkte tåg norrut och hemåt tillsammans med Ashley och bästa Josh.
 Vi välkomnade nyinflyttade Lise och Gerrit till Edinburgh med en pubrunda i min del av stan. Bra kväll!
 Tillsammans med ett gäng både nya och gamla bekantskaper hade jag många roliga kvällar.
 Jobbade tre nattskift som rubbade min dygnsrytm totalt men gav mig värdefulla erfarenheter.
 Tacokväll hemma hos Tanja och Lise tillsammans med ett gäng sköna vänner.
 Vi lekte charader, ett säkert kort om man vill skratta så man får träningsvärk i magen!
 Rags och Gerrit blev snabbt en del av vårt gäng.
 Tanjas två bästa vänner, Claudia och Sarah, kom på besök.
 Vi gick såklart ut och dansade!
 Januari avslutades på topp och jag var taggad inför februari, eftersom jag väntade besök av en bästa vän!

1 kommentar:

  1. Jättebra! Was a great month. See you soon in the freezy North ;)

    SvaraRadera