fredag 21 december 2012

FEBRUARY 2012

Bästa Evve kom och hälsade på. Vi konstaterade att ett halvår ifrån varandra är på tok för länge!
Vi hade det himla fint tillsammans. Pratade och skrattade konstant, kollade på film och fikade mer än vi shoppade. Vi gjorde stans dansgolv osäkra och det blev en kväll jag sent kommer att glömma, galet roligt!
 Under en utekväll hamnade vi på Grass Market där vi åt deep fried mars bar. Inte jättegott.

Princess Street var fint som vanligt.
 Jag och Chris var på horse racing i Musselburgh, en intressant och rätt rolig upplevelse!
 
Härliga Zsófia, en ungersk volontär som jag träffade på konferensen i Wales, kom på besök.
Vi besökte Skottlands nationalmuseum, perfekt söndagsnöje.
Avdelningen med alla djur blev snabbt vår favorit.
Tanjas fina man var på besök!
Kaffe och bulle på ett svenskt fik som även sålde knäckebröd och smörgåstårta.
Söndagsunderhållning längs Royal Mile.
Jag, Zsófia och Ashley gjorde ett besök på the Scottish National Portrait Gallery. Smygfotade trots strikt kameraförbud.
Princess Street bjöd på solsken och skönsång.
Fikade med Jill, som jag tidigare bara träffat ute via gemensamma kompisar. En trevlig eftermiddag!
Tanja och Phils födelsedagar firades med temafest och en peruk, som jag passade oväntat bra i. Vill alltid ha blå page, livet skulle bli så mycket festligare då!
Polis och tjuvar, utklädda enligt temat för festen. Något på bokstaven P för killar och T för tjejer!
Strömmen gick, men det gjorde ingenting utan var bara mysigt.
Träffade Stefan och Tobi för första gången, fina killar som jag är glad över att ha fått lära känna!
Klippte håret och fick så många komplimanger att jag började fundera på hur illa ställt det egentligen hade varit innan besöket hos frisören.
Min syster skickade brev som fick mig att skratta högt och sakna henne ännu mer.
 
Jag provade på paintball för första gången, på arbetstid dessutom, och förvandlades på en eftermiddag till ett levande blåmärke. Note to self; spela inte paintball med 20 tävlingsinriktade killar.
Gilda flyttade in i lägenheten och började jobba med oss i huset.
Jag och Ashley drack afternoon tea på mysigaste caféet.
Jag, Tanja och Lise hade på kort tid hunnit bli en fantastisk trio. Bästa tjejligan!
 
Vi hittade på upptåg och skrattade åt saker som ingen annan tyckte var kul.
Ungefär såhär roligt har man hela tiden när man umgås med dom!
Stefan visade sig också vara en underhållande person.Minns att vi skrattade konstant under den här kvällen!
 Chris fyllde år och fick roliga och välgenomtänkta presenter av oss!

Det rådde rugbyfeber i stan när Six Nations Championship gick av stapeln och Skottland spelade mot Frankrike.
Jag och Lise bakade semlor, som man bör göra i februari. Köket förvandlades till en krigszon och det blev en intressant, men god variant av de klassiska semmelbullarna.
Skönt söndagshäng hos bästa tjejerna.
Min mamma skickade ett fantastiskt brev med 30 små kuvert, vilket betydde att jag fick öppna post varje dag i en månads tid.
Det blommade i parkerna och att kalla februari för en vintermånad kändes helt fel för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar