onsdag 26 december 2012

APRIL 2012

April inleddes med en påskhelg som gick till historien som en minnesvärd sådan!
Jag var på mitt livs första rugbymatch. Hade noll koll på reglerna och tyckte i ärlighetens namn att det inte var speciellt intressant, men trevligt sällskap och 36 000 i publiken gjorde det till en rolig upplevelse!
Både Tanja och Lise hade finbesök, så vi gjorde såklart Edinburgh by night!
 Åt påskbrunch med direktimporterat godis från Tyskland till efterrätt. Matkoman var ett faktum!
 Skrattade oss trötta framför photobooth, så fantastiskt kul!

Afternoon tea för internationella studenter hemma hos George och Myra, sötaste paret från kyrkan!
Åkte på roadtrip tillsammans med tre fina tyskar
Besökte ett destilleri och fick se hur man tillverkar whisky
Sedan åkte vi till North Berwick, mysig stad och fin dag!
 Annika och Evelina kom på besök och det var inte bara Henning som blev glad över det!
Körsbärsträden blommande och gjorde stan ännu vackrare!
 Maria, min gamla kollega, kom på besök i några dagar.
Gatukonst i form utav meterhöga porträtt på killar dök upp här och var i gamla stan
Fantastiska vår!
Jag och Gilda hängde ofta på Starbucks eftersom internet i lägenheten hade lagt av
 Maja och Bogdan kom på besök
 Så fantastiskt fint att ha sin syster hos sig i några dagar
 Middag hemma hos oss och stolarna räckte knappt till, då det inte bara var jag som hade besök!
 Vi åkte på en Highland tour, världens turistgrej, men en rätt fin dag ändå!

Fick bland annat se vackra Lake of Menteith
Såg en Hibs-match på arbetstid, bra jobb!
Gick till frisören och kom hem med ett lockigt kaos till hår
Åt nån slags "hejdå-middag" med fina vänner, då vi någon vecka senare skulle skiljas åt
Men jag var en glad skit ändå, eftersom jag visste att vi skulle hinna träffas flera gånger innan det var dags att säga hejdå på riktigt!
En söndag satt jag och pysslade i flera timmar, vilket förmodligen var ungefär den enda gången under aprilmånad som jag tog det lugnt...
April avslutades med att fira in våren på Beltane Fire Festival uppe på Calton Hill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar