måndag 7 januari 2013

NOVEMBER 2012

Jag satte mig på planet mot Skottland och mitt hjärta slog dubbla lyckovolter!
 HOME SWEET HOME! Åh, det var så fint att komma tillbaka efter tre månader på svensk mark
 Soligt och härligt väder var vad jag möttes av!
 
 The Meadows var lika vackert som vanligt
 
Hade fantastiskt roliga dagar tillsammans med bästa Lise
  
Vi gick på fotboll tillsammans med min skotska pappa och jag fick äntligen se Hibs både göra mål OCH vinna, stort!
Edinburgh by night, två roliga utekvällar hann vi med!
 Mysig middag hemma hos Rags utmynnande i en av årets härligaste skrattfester!
 
Jag gick såklart till huset för att hälsa på! Hängde på kontoret, pratade och retades med de bästa kollegorna jag någonsin haft och fick till och med jobba lite. SÅ kul att vara tillbaka och det kändes som om jag aldrig skulle ha varit borta!

Var superlycklig över att vara tillbaka!
Träffade Jackie och pratade om vettiga saker i närmare två timmar, hon är bra!
 Sista dagen blev jag sjuk, mitt ansikte svullnade upp till oigenkännligt och jag blev sängliggande
 Dagen efter var det dags att lämna min favoritstad

 Kom hem till byn, blev någorlunda frisk och packade sedan om inför nästa resa
Mellanlandade i Luleå för glöggmys och några timmars kvalitetstid
med en bra och viktig person i mitt liv
Sedan åkte jag till Linköping för att i dagarna fyra umgås med min BFF, som jag hade längtat!
 Det var så roligt att få en inblick i hennes vardag, kändes lite som att vara på studiebesök...
...ett fantastiskt fint sådant!
 
I Stockholm träffade jag Julian, som jag också hann träffa innan jag flög till Skottland. Himla bra att han bor i Sverige nu tycker jag!
 Åkte till Amsterdam för en helg tillsammans med mitt gamla arbetslag från Edinburgh
 
 Att få träffa min älskade italienska lillasyster var helt klart det bästa med resan!
 
 Bästa David och hans supertrevliga flickvän guidade oss runt i stan
  
 Vi promenerade runt mycket med kamerorna i högsta hugg, men lyckades trots det inte få med hela gänget på bild
 Amsterdam är en fantastiskt vacker stad, som jag definitivt ska besöka igen
 
 Dock kändes hela grejen med coffee shops och cannabis i vartenda gathörn rätt olustig...
 
 ...likaså vår promenad genom Red Light District.
Vi blev bjudna på fondue hemma hos David och Mirra, mysig kväll!
 I Amsterdam finns det farligt branta trappor. Att ramla ner för en sådan gör ONT, just saying...
 Sa hejdå till Amsterdam och fina gänget för att åka vidare till...
 ...Uppsala där Elin välkomnade mig med öppna armar!
 
Jag var rätt sliten efter roliga och intensiva veckor, men Elin skämde verkligen bort mig och det var så fint att träffas igen efter mer än ett år ifrån varandra
Maratonfika med SB
Vi försökte planera vår resa, men kom inte längre än att vi skrev en bucket list, hittade på bästa arbetsnamnet för vår resa och skrattade alldeles för mycket!
Åt mysmiddag med SB, Elin och hennes fina kille
Hann även lunchdejta med Ulrica innan det var dags att åka norrut igen
 Avslutade november med en veckas heltidsjobb OCH heltidsplugg. 
200 % är några procent för mycket, men det blev bra ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar