torsdag 3 januari 2013

JULY 2012

 Såg EM-finalen på en pub där ett stort gäng spanjorer fick hela stället att gunga
 Kände mig väldigt kluven inför den kommande flytten tillbaka till Sverige
 
 Fick ta emot ett "diplom" och mycket beröm från en av de högsta cheferna inom organisationen, som tack för ett väl genomfört volontärår.
 Lina kom på besök och så var livlinan äntligen återförenad!
 Tillsammans är vi ett rätt kreativt team
 
Många bilder hann knäppas av...



 ...och vi hann även med ett pysselmaraton!
 
 Jag och Gilda åkte på en 12-timmars busstur, som bland annat tog oss till vackra Glencoe...
...och berömda Loch Ness!
Åt en supergod och flera timmar lång middag med Gilda
och diskuterade allt mellan himmel och jord. Väldigt fin kväll!
 Sommaren i Edinburgh var ett skämt, det var svinkallt och regnade ofta
Men ibland visade stan sig från sin bästa sida
Separationsångesten blev allt mer påtaglig, ville inte lämna Skottland
Umgicks en hel del med Gilda och David
På jobbet var det som vanligt kul!
 Sista veckorna blev extra fina. Mina kollegor överöste mig med kärlek och uppskattning, då det verkade ha gått upp för dom att jag faktiskt skulle lämna dom. Bästa teamet!
Jag insåg hur mycket jag skulle sakna Jackie och det finaste av allt var att det var ömsesidigt
Jag och Gilda umgicks dygnet runt, i ett försök att ta tillvara på varje liten sekund tillsammans
En eftermiddag umgicks jag med min kära kollega och vän David
 Vi besökte Skottlands äldsta pub, fick sällskap av Jackie och blev kvar där till det hade blivit kväll
 Hejdå-middag med mitt team och jag grät krokodiltårar bara av tanken att vi någon vecka senare inte skulle ses dagligen...
...men det blev ändå en väldigt rolig och bra kväll!
Tillslut var det dags för mig att ta farväl av jobbet, mina kollegor...
 ...och min älskade stad.
Hemma i Tornedalen välkomnades jag av nästan hela min stora familj
Jag var otroligt sliten, men samtidigt så glad över att få träffa alla nära och kära igen
Byn bjöd på härligt sommarväder...
 ...och ljusa nätter
 
 I slutet av juli när en av mina bästa vänner gifte sig, fick jag den stora äran att föreviga deras dag
 Vackraste brudparet, så mycket glädje och en av årets roligaste fester!
 På väg hem från Örnsköldsvik stannade jag till i Skellefteå där jag hängde med SB, träffade mina kusiner...

...och fikade med en saknad vän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar