torsdag 25 augusti 2011

Inte bra men helt okej

Sängliggande med lite feber och en förkylning på ingång. Efter att ha haft en så rolig men hektisk sommar har jag egentligen bara gått och väntat på att den här dagen skulle komma. Det kostar att ligga på topp och i slutet av en intensiv period brukar ofta en förkylning komma som ett brev på posten.

Inte så välkommet egentligen då jag har alldeles för mycket saker att göra inför den kommande flytten. Men eftersom min melodi är att gilla läget försöker jag se fördelarna med mitt nuvarande hälsotillstånd.

När man inte är helt kry är det okej att ligga i sängen, stirra upp i taket och lyssna på samma låt om och om igen. Det är okej att ägna alldeles för mycket tid åt att läsa bloggar och titta på fina bilder.

Det är okej att varken borsta håret eller ta på sig anständiga kläder. Det är okej att titta på repriser av värdelösa TV-serier.  Det är okej att göra ingenting en hel dag utan att få dåligt samvete.

Det är okej att bara vara och kanske var det precis vad jag behövde just nu.

2 kommentarer:

  1. Uppenbarligen är det där vad du behöver. Kroppen säger ifrån på skarpen ju. Men krya på dig och typ njut. Man vet aldrig när man får slöa nästa gång. Det enda man vet är att det är alldeles för långt mellan gångerna... Puss

    SvaraRadera
  2. Just det. Så mycket mer blir tillåtet. Men varför bara när man är sjuk?

    /L

    SvaraRadera