fredag 31 augusti 2012

Dream Team 2012

Jobbet som jag blev erbjuden för några veckor sedan och tackade ja till visade sig bli en fantastiskt upplevelse. Under 10 dagar fick jag jobba tillsammans med ett otroligt härligt gäng, som kom att kallas "Dream Team 2012" innan inspelningarna var avslutade. Sköna, roliga och kompetenta människor som alla jobbade hårt och drog sitt strå till stacken.

Långa och intensiva arbetsdagar (jobbade sällan färre än 15 h/dag), som till största delen spenderades utomhus. Det finns inte mycket som slår Höga kusten på sensommaren, så fantastiskt vackert att jag rent spontant kände "Här vill jag bo i framtiden!". Dessutom hade vi minst sagt tur med vädret under den sista veckan och mitt regnbleka ansikte fick äntligen lite färg och fräknar!

Jag hade väldigt varierade arbetsuppgifter och det blev inte långtråkigt en sekund, även om filminspelning innebär en del väntan. Ena dagen bar jag kameror, stativ och annat tungt uppför ett berg, för att nästa dag stå i en illaluktande vass och hålla i en fotograf för att se till att varken han eller kameran åkte ner i leran. Jag tog "behind the scenes"-bilder, underhöll de deltagande barnen och fixade med fika. Var rekvisita-ansvarig, tvättade kläder och hjälpte till med lite av varje. Slitsamt och inte glamoröst nånstans, men samtidigt så otroligt roligt och lärorikt!

Den här upplevelsen kvalar definitivt in på topp 10 på listan över minnesvärda händelser under sommaren 2012. Och då bör det tilläggas att jag har varit med om galet mycket roliga saker under den gångna sommaren!

Att få vara en del av "Dream Team 2013" vore ju inte helt dumt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar