onsdag 27 juli 2011

En resa bakåt i tiden

Tillbaka i staden som för tre år sedan var mitt hem under sju månader. Det känns som en evighet sen, men när jag kliver ut ur flygplanet känner jag mig genast hemma. Det mesta är sig likt - tyskar som tycker att svenska flickor är det bästa som hänt världen, resor med s-bahn som alltid slutar i en skrattfest och välklädda gamla par strosandes hand i hand på stan.

Jag och mitt ressällskap lever under fem dagar det ljuva livet och återupplever gamla minnen. Vi skrattar tills magen värker, dansar sönder våra fötter och leker turister i vår gamla hemstad. Det känns fint att vara tillbaka och trots att det mesta är sig likt inser jag något som inte är det - nämligen jag själv.

Halvåret i Tyskland är ett viktigt och roligt, men avslutat kapitel. Ett fint minne som jag gärna återvänder fler gånger till!

2 kommentarer: