fredag 6 januari 2012

2011 - året som var

2011. Jag blickar tillbaka på det gångna året och konstaterar att det hinner hända mycket på bara ett år. En tolv månader lång känslomässig berg och dalbana, som inte började med många rätt men avslutades på topp. Det gör lite ont att påminnas om det som varit, men samtidigt väldigt skönt att inse att jag tagit mig igenom det. Att jag nu står på andra sidan – starkare, modigare och många viktiga erfarenheter rikare.

Det blev ett år som handlade mycket om en personlig resa och utveckling.  Jag började ett nytt jobb och tog mig an uppgifter som jag inte hade någon tidigare erfarenhet av. Vågade försöka, misslyckades ibland men för det mesta lyckades jag faktiskt väldigt bra. Människor i min närhet trodde på mig och gav mig uppmuntran och bekräftelse, vilket gjorde att jag också vågade tro på min egen förmåga.

Ett år då jag vågade ta plats med min kreativitet och lät den både synas och höras. Upptäckte det fina med att fotografera, pysslade en hel del i perioder och komponerade ihop pianostycken. Jag släppte ut de melodier som jag, i hemlighet, burit så länge på och lät andra få höra min sångröst. Mitt skrivandet som legat på is under flera år återupptogs. Först trevande och lite försiktigt, men efter en tid släppte rädslan om att det inte skulle vara bra nog.

Ett år då jag inte alltid gjort vad som varit bäst för mitt eget välmående, men då mina fantastiska vänner alltid funnits där och stått upp för mig när jag själv inte har orkat göra det. Jag tror inte att jag kan tacka dom tillräckligt för allt som de har gjort och betytt för mig under 2011. Underbara, kloka, roliga och vackra människor som både har skrattat och gråtit med mig. De som alltid har ställt upp, när andra har svikit. Tack för att ni gjorde mitt 2011 till ett år värt att minnas.

Ett år då jag förverkligade ytterligare en dröm, tog mitt pick och pack och flyttade till Skottland för att jobba som volontär. En upplevelse som hittills innehållit många prövningar, lärdomar, skratt och tårar. Jag har lärt känna fantastiska och inspirerande människor, fått fina vänner och skapat mig en vardag som jag trivs med. Jobbar med något som ger mig oerhört värdefulla erfarenheter och tar mig flera steg framåt på den väg som nu ligger utstakad för mig. 

2011. Ett år där många saker inte riktigt blev vad jag hade önskat eller  hoppats på, men som lärde mig så mycket. Stärkt av vetskapen om min drivkraft att få saker att hända och det faktum att jag aldrig går ensam möter jag nu det nya året.

2012, jag välkomnar dig med öppnar armar och ser med spänd förväntan framemot alla nya äventyr du har att bjuda på!

2 kommentarer:

  1. Håll i hatten 2012, här kommer två brudar som inte tänker ta nån skit utan bara ha förbannat kul! Puss

    SvaraRadera
  2. Jag gör en tumme upp!! :D

    SvaraRadera