torsdag 26 maj 2011

Ett färdigskrivet kapitel

I januari checkade jag in, ny på ett jobb som jag inte hade tidigare erfarenheter av. Kände mig ung, en aning osäker och lite vilsen. Idag, fem månader senare, har jag checkat ut och all osäkerhet är som bortblåst. Det har varit en tid av ständiga utmaningar, att våga möta mina rädslor.  Jag har utvecklas otroligt mycket, både som person och i min yrkesroll. 

Aldrig hade jag väl kunnat tro att det här jobbet skulle vara så roligt, betydelsefullt eller givande.  Jag har lärt känna mig själv bättre, mina brister men framförallt mina styrkor. De gåvor som jag besitter har fått komma till användning och saker som jag inte trodde att jag kunde har visat sig vara mina styrkor.

Det är sällan jag brukar känna mig nöjd med något som jag har presterat, fokuserar på bristerna istället för det som är bra. Men under dessa fem månader är det någonting som har förändrats. Kanske beror det på allt beröm, alla positiva ord och det förtroende som jag faktiskt har fått av mina arbetskamrater. 

Det känns som att jag har vuxit flera centimeter, jag vågar tro mig på själv och känner mig nöjd med vad jag har presterat. Nöjd, ett ord som smakar bra på tungan. Jag vet att jag har gjort mitt bästa och i det här fallet har det räckt längre än jag någonsin hade kunnat drömma om. 

Mod, glädje och tillit är tre ord som får sammanfatta det som jag tar med mig från den här tiden. Jag känner mig nu redo för nästa steg på min resa.

2 kommentarer:

  1. Hurra grattis och bra jobbat! Mot nya erövringar :) Pus

    SvaraRadera
  2. Det visste jag väl! Du kan ju:)

    SvaraRadera